Abstract
Oʻqituvchining dars oʻtish faoliyatida nutq madaniyatiga eʼtiborli boʻlishi kerak. Bunda oʻqituvchi bir qancha qoidalarga amal qilishi darkor. Oʻqituvchi nutqi adabiy til meʼyorlariga amal qilishda oʻquvchiga namuna boʻla olishi kerak. Adabiy til meʼyorlarining buzilishi enga avvalo shevaning natijasida yuzaga keladi. Shuning uchun oʻqituvchi va oʻquvchilar nutqini shevaga oid artikulatsiyon baza va shevaning fonetik qonuniyatlardan batamom qutulish oson kechmaydi.Nutq madaniyati o’qituvchilarda ijodiylik, mustaqil fikrlash, ijodiy fikr mahsulini nutq sharoitiga mos ravishda og’zaki, yozma shakllarda to’g’ri, ravon ifodalash ko’ninikmalarini shakllantirish va rivojlantirish, til sezgilarini tarbiyalashga xizmat qilmog’i lozim. O’qituvchi ovozi ravon, jarangdor, aniq va o’ziga jalb etadigan bo’lishi kerak. O’quv materialini qiyin joylarini o’qtuvchi ovozini sekinlatgan holda tushuntirib, qolgan vaqtda tezroq vaqtda gapirishi kerak.
Как цитировать
Authors
Hayriniso G'aniyeva
Issue
Section: Articles