Опубликован 2025-04-18

MAKTABGACHA TARBIYA YOSHIDAGI BOLALARDA IRODAVIY FAOLIYATNING TARKIB TOPISHI

Аннотация


Ushbu maqolada maktabgacha yoshdagi bolalarda irodaviy faoliyatning tarkib topish jarayoni tahlil qilinadi. Bolalarning irodaviy sifatlari – mustaqillik, qat’iyat, o‘zini boshqara olish, mas’uliyatni his etish kabi jihatlarning shakllanishi va rivojlanish omillari ilmiy-nazariy nuqtai nazardan yoritiladi. Shuningdek, pedagogik metodlar, o‘yin faoliyati, psixologik yondashuvlar hamda oilaviy tarbiyaning irodaviy jarayonlarga ta’siri ochib beriladi. Maqolada bolalarda irodaviy faoliyatni rivojlantirish bo‘yicha amaliy tavsiyalar ham berilgan.

Как цитировать


Fayziyeva, nodira, & Turobova, M. (2025). MAKTABGACHA TARBIYA YOSHIDAGI BOLALARDA IRODAVIY FAOLIYATNING TARKIB TOPISHI. Журнал Педагогики и психологии в современном образовании, 5(1), 95–103. извлечено от https://pshedu.jdpu.uz/index.php/ppmedu/article/view/10769

Библиографические ссылки


M.G.Davletshin, Sh.Do‘stmuhamedova, M.Mavlonov, S.To‘ychieva, M. Djumabaeva “yosh va pedagogik psixologiya” (o‘quv qo‘llanma) T –

Jalilova S.X. Maktabgacha yoshdagi bolalar psixologiyasi: kasb-hunar kollejlari uchun o‘quv qo‘llanma «Faylasuflar» nashriyoti Toshkent

O.U. Hasanboyeva tahriri ostida “Maktabgacha ta`lim pedagogikasi” «ILM Z1YO» nashriyot uyi.

M.Vohidov ‘’Bolalar psixologiyasi’’ Toshkent T-1982

Nodira, F. (2018). Specificity of interaction between teacher and students in the process of teaching a foreign language. Вопросы науки и образования, (8 (20)), 141-143.

Sobirovna, F. N. (2025). Perceiving Emotions From Facial Expressions. The Role Of The Observer's Emotional Characteristics. American Journal of Advanced Scientific Research, 2(9), 197-199.

Sobirovna, F. N. (2025). Development Of Preschool Children Useful And Harmful Aspects Of Telephone Games. American Journal of Advanced Scientific Research, 2(9), 154-166.

Fayziyeva, N. (2024). YOSHLARNI OILAVIY HAYOTGA TAYYORLASHNING IJTIMOIY-PSIXOLOGIK MUAMMOLARI. Журнал Педагогики и психологии в современном образовании, 4(2), 149-155.

Fayziyeva, nodira. (2024). KICHIK MAKTAB YOSHIDAGI O‘QUVCHILARNING PSIXOLOGIK XUSUSIYATLARI. Журнал Педагогики и психологии в современном образовании, 4(1), 126-131.

Fayziyeva, nodira. (2024). YOSHLARNI OILAVIY HAYOTGA TAYYORLASH MUAMMOLARI. Журнал Педагогики и психологии в современном образовании, 4(1), 119-125.

Fayziyeva, nodira. (2024). YOSH OILALARNING IJTIMOIY VA PSIXOLOGIK MUAMMOLARI. Журнал Педагогики и психологии в современном образовании, 4(1), 85-90.

Fayziyeva Nodira Sobirovna. (2022). KICHIK YOSHDAGI MAKTAB BOLALARNING KOMMUNIKATIV QOBILIYATLARINI SHAKLLANTIRISH. EURASIAN JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, PHILOSOPHY AND CULTURE, 2(12), 211–215.

Abdulakimovna, S. S. (2024). Methods for Developing Cooperation Between the Family, Neighborhood, Educational Institution in the Socialization of Adolescents with Disabilities. Journal of Diplomacy, Law, and International Affairs, 1(1), 6-8.

Шакарбоева, Ш. А. (2024). МЕТОДЫ РАЗВИТИЯ СОТРУДНИЧЕСТВА СЕМЬИ, СОСЕДСТВА, ОБРАЗОВАТЕЛЬНОГО ЗАВЕДЕНИЯ В СОЦИАЛИЗАЦИИ ПОДРОСТКОВ С ТРУДНЫМ ОБРАЗОВАНИЕМ. International Journal of Formal Education, 3(4), 211-215.

Shakarboeva, S., & Gulomitdinov, D. (2023). PEDAGOGICAL PSYCHOLOGICAL VIEWS OF ABU RAIKHAN BERUNI AS A FACTOR OF EFFECTIVENESS IN THE EDUCATIONAL PROCESS. World Bulletin of Management and Law, 21, 30-33.

Shakarboyeva, S., & Qayumov, A. (2024). AUTIZMLI BOLALARNI RIVOJLANTIRISHDA ART TERAPIYA USULLARIDAN FOYDALANISH IMKONYATLARI. Журнал Педагогики и психологии в современном образовании, 4(1), 148-154.

Мунарова, Р. У., Камолова, Ш. У., Шакарбоева, Ш. А., & Каршибоева, Д. Б. (2016). Алимкулов СОУ Великие мыслители Средней Азии о воспитании гармоничного и всесторонне развитого поколения. Проблемы педагогики, (2), 13.

Шакарбоева, Ш. (2024). Бошланғич синфларда чет тили ўзлаштириш ва ўрганишнинг ёшга оид хусусиятлари. Общество и инновации, 5(10/S), 286-290.

Abdulakimovna, S. S. (2021). Socially Psychological Education of Self-Development Skills in Future Teachers Functions. International Journal of Discoveries and Innovations in Applied Sciences, 1(5), 231-235.

Usarovna, K. S., Muhammedovna, Y. F., Shodiyevna, O. D., & Shakhnoza, S. (2022). The Importance of Cognitive Processes in the Formation of a Scientific Worldview among Students. International Journal of Discoveries and Innovations in Applied Sciences, 2(2), 78-83.

Шакарбоева, Ш. А. (2021). САМОРАЗВИТИЕ В ПЕДАГОГИЧЕСКОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ КАК ПРЕДМЕТ СОЦИАЛЬНОЙ ПСИХОЛОГИИ. In Стратегия научно-технологического развития-2021 (pp. 39-40).

Мунарова, Р. У. (2016). Камолова Ширин Усаровна, Шакарбоева Шахноза Абдулакимовна, Каршибоева Дилфуза Бурлиевна, & Алимкулов Сирожиддин Олимжон ўғли (2016). Великие мыслители Средней Азии о воспитании гармоничного и всесторонне развитого поколения. Проблемы педагогики,(2 (13)), 17-19.

Abdulakimovna, S. S. (2021). Socially Psychological Education of Self-Development Skills in Future Teachers Functions. International Journal of Discoveries and Innovations in Applied Sciences, 1(5), 231-235.

Munarova, R. U. (2016). Kamolova Sh. U., Shakarboeva Sh. A., Karshiboeva DB, Alimkulov SOU (2016) Velikie misliteli Sredney Azii o vospitanii garmonichnogo i vsestoronne razvitogo pokoleniya. Problemi pedagogiki,(2), 13.

Shakarboeva, S. A. (2024). METHODS OF DEVELOPING COOPERATION OF THE FAMILY, NEIGHBORHOOD, AND EDUCATIONAL INSTITUTION IN THE SOCIALIZATION OF TEENAGERS WITH DIFFICULT EDUCATION. Best Journal of Innovation in Science, Research and Development, 3(5), 920–924.

Shakarboeva Shakhnoza Abdulakimovna. (2022). Social-Psychological Characteristics Of Professional SelfDevelopment Of Future Teachers. Zien Journal of Social Sciences and Humanities, 14, 138–140.

Shakarboyeva, S., & Qayumov, A. (2024). AUTIZMLI BOLALARNI RIVOJLANTIRISHDA ART TERAPIYA USULLARIDAN FOYDALANISH IMKONYATLARI. Журнал Педагогики и психологии в современном образовании, 4(1), 148-154.

Камолова, Ш. Ў., Мунарова, Р. Ў., & Шакарбоева, Ш. А. (2019). Ўқув фаоллигига асосланган муносабат мотивацияси-муваффақият калити. Бола ва замон, 4, 47-48.

Shakarboyeva, S., & Жасурова, Н. (2024). ЎСМИРЛАРДА ХОРИЖИЙ ТИЛЛАРНИ ЎРГАТИШНИНГ ИЖТИМОИЙ ПСИХОЛОГИК МАСАЛАЛАРИ. Журнал Педагогики и психологии в современном образовании, (I).

Shakarboyeva, S. (2022). БЎЛАЖАК ЎҚИТУВЧИЛАРДА ЎЗ УСТИДА ИШЛАШ ФАОЛИЯТИНИ ТАРБИЯЛАШНИНГ ИЖТИМОИЙ-ПСИХОЛОГИК ЖИҲАТЛАРИ. Журнал Педагогики и психологии в современном образовании, 2(2).

Shakarboyeva, S. (2021). РАБОТА НАД СОБОЙ БУДУЩИХ ПЕДАГОГОВ КАК КРИТЕРИЙ ПОВЫШЕНИЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ. Журнал Педагогики и психологии в современном образовании, (2).

Shakarboyeva, S., & O‘ktamova , O. (2024). TARBIYASI OGʻIR O‘SMIRLARNI IJTIMOIYLASHTIRISHDA OILA, MAHALLA, TA’LIM MUASSASASI HAMKORLIKLIGINI RIVOJLANTIRISH USULLARI. Журнал Педагогики и психологии в современном образовании, 4(1), 139–147.

Shakarboyeva, S., & Qayumov, A. (2024). AUTIZMLI BOLALARNI RIVOJLANTIRISHDA ART TERAPIYA USULLARIDAN FOYDALANISH IMKONYATLARI. Журнал Педагогики и психологии в современном образовании, 4(1), 148–154.

Shakarboyeva, S. (2024). O‘SMIRLIK DAVRIDAGI SUITSIDNING KELIB CHIQISH SABABLARI. Журнал Педагогики и психологии в современном образовании, (I).

Shakarboyeva, S., & Худойқулова , Г. (2024). БОШЛАНҒИЧ СИНФЛАРДА ЧЕТ ТИЛИ ЎЗЛАШТИРИШ ВА ЎРГАНИШНИНГ ЁШГА ОИД ХУСУСИЯТЛАРИ. Журнал Педагогики и психологии в современном образовании, (I).

Shakarboyeva, S. (2024). БОШЛАНҒИЧ СИНФЛАРДА ЧЕТ ТИЛИ ЎЗЛАШТИРИШ ВА ЎРГАНИШНИНГ ЁШГА ОИД ХУСУСИЯТЛАРИ. Журнал Педагогики и психологии в современном образовании, 4(3), 9–17.

Rejametova, I. (2025). HARBIY XIZMATCHILARNING OILASINI IJTIMOIY–PSIXOLOGIK VA PEDAGOGIK MOSLASHUVIDA MUOMILA VA UNING ROLI. Журнал Педагогики и психологии в современном образовании, 5(1), 39-50.

Режаметова, Н. И. (2024). МОДИФИКАЦИОННЫЕ ПОДХОДЫ В ОБУЧЕНИИ И ПРАКТИКЕ ДОШКОЛЬНОЙ МУЗЫКАЛЬНО-ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ. Science and innovation, 3(Special Issue 31), 380-382.

Ikramshikovna, R. I., & Nishanbayevich, D. A. (2025). Regulatory and legal aspects of first aid in international legislation and in the republic of Uzbekistan. The American Journal of Management and Economics Innovations, 7(02), 7-16.

Режаметова, И. И., & Норбутаев, С. А. (2022). YETIM VA OTA-ONA QARAMOG‘IDAN MAHRUM BO‘LGAN BOLALARDA IJTIMOIY KOMPETENTLIKNI RIVOJLANTIRISH. ИННОВАЦИИ В ПЕДАГОГИКЕ И ПСИХОЛОГИИ, 5(3).

Rejametova, I. I. (2025). HARBIY XIZMATCHILARNING OILASINI IJTIMOIY–PSIXOLOGIK VA PEDAGOGIK MOSLASHUVIDA MUOMILA VA AHAMIYATI. Modern education and development, 21(2), 67-79.

Ikramshikovna, R. I. (2025). BOLALARDA XULQ OG‘ISHINI OLDINI OLISHNING PSIXOLOGIK OMILLARI. Modern education and development, 21(2), 45-54.

Rejametova, I. (2025). HARBIY XIZMATCHILARNING OILASINI IJTIMOIY–PSIXOLOGIK VA PEDAGOGIK MOSLASHUVIDA MUOMILA VA UNING ROLI. Журнал Педагогики и психологии в современном образовании, 5(1), 39-50.

Rejametova Irada Ikramshikovna. (2025). BO‘LAJAK OFITSERLARDA HARBIY – VATANPARVARLIK TUYG‘USINI RIJOJLANTIRISHNING PEDAGOGIK JIHATLARI . TADQIQOTLAR, 59(4), 36-43.

Latipovna, S. M., & Sodirzoda, S. R. (2018). Traditional and modern foreign language teaching methods. Вопросы науки и образования, (10 (22)), 187-190.

Saipova, M. (2023). The Results Of The Research On The Perspectives Of Family Life Of Teenagers Raised In Migrant Families. European International Journal of Pedagogics, 3(03), 16-20.

Saipova, M. (2023). Causes of instability of emotional experiences in modern adolescents. Eurasian Journal of Academic Research»(ISSN: 2181-2020), 3(01).

Saipova, M. (2023). The Content Of The Psychologist's Work With Children Of Labor Migrants. American Journal Of Social Sciences And Humanity Research, 3(02), 72-76.

Малоҳат Саипова. (2023). МАЪНАВИЙ ТАРБИЯДА МИЛЛИЙ ВА ДИНИЙ ҚАДРИЯТЛАРНИНГ УЙҒУНЛИГИ: МЕҲНАТ МИГРАЦИЯСИНИНГ ТАЪСИРИ МАСАЛАЛАРИ. ACADEMIC RESEARCH IN MODERN SCIENCE, 2(6), 81–85. https://doi.org/10.5281/zenodo.7663463

Malohat Saipova. (2022). REASONS FOR LABOR MIGRATION AND IMPACT OF THIS PROCESS ON THE FAMILY. Open Access Repository, 8(9), 55–58. https://doi.org/10.17605/OSF.IO/RKTZB

Latipovna, S. (2019). Psychological Correctation Opportunities of the Tendency for Machiavellianism in Pedagogue’s Personality. International Journal of Progressive Sciences and Technologies, 14(2), 346-350. doi:http://dx.doi.org/10.52155/ijpsat.v14.2.986

Камилова, Н. Г., & Саипова, М. Л. (2012). Дифференцированный подход к субъекту обучения как важное условие модернизации образования в высшей школе. Образование через всю жизнь: непрерывное образование в интересах устойчивого развития, 10(1), 278-279.

Malohat Saipova, . (2023). THE CONTENT OF THE PSYCHOLOGIST’S WORK WITH CHILDREN OF LABOR MIGRANTS. American Journal Of Social Sciences And Humanity Research, 3(02), 72–76. https://doi.org/10.37547/ajsshr/Volume03Issue02-13

Saipova, M. (2023). The Results Of The Research On The Perspectives Of Family Life Of Teenagers Raised In Migrant Families. European International Journal of Pedagogics, 3(03), 16-20.

SAIPOVA, M. (2024). MEHNAT MIGRANTLARI BO‘LGAN VA BO‘LMAGAN OILALARDA OILAVIY XAVOTIRNI O ‘RGANISH NATIJALARI. News of the NUUz, 1(1.10. 1), 190-192.

Saipovа, M. (2023). PROBLEMS OF DEVELOPING THE QUALITY OF SELF-CONSCIOUSNESS IN CHILDREN OF LABOR MIGRANTS. European International Journal of Multidisciplinary Research and Management Studies, 3(05), 72-76.

Latipovna, S. M. (2019). Psychological Correctation Opportunities of the Tendency for Machiavellianism in Pedagogue’s Personality.

Саипова, М. (2024). РАССМОТРЕНИЕ И ИЗУЧЕНИЕ ПРОБЛЕМЫ МИГРАЦИИ В ПСИХОЛОГИИ. Eurasian Journal of Social Sciences, Philosophy and Culture, 4(4), 83-87.

Saipova Malaxat. (2025). TERMINOLOGICAL ANALYSIS OF THE POPULATION MIGRATION PROCESS . TADQIQOTLAR, 59(4), 18-26.

Malахat SAIPOVА. (2025). MIGRATION MOVEMENTS AND THEIR SCIENTIFIC ANALYSIS . TADQIQOTLAR, 59(4), 27-35.

Sobirovna, F. N. (2024). Psychological Characteristics Of Primary School Students. Wire Insights: Journal of Innovation Insights, 2(2).

Авторы


nodira Fayziyeva

Jizzax State Pedagogical Universitete

Munira Turobova

Ключевые слова:

Maktabgacha ta’lim, iroda, irodaviy faoliyat, bolalar rivojlanishi

Наиболее читаемые статьи этого автора (авторов)

Powered by I-Edu Group